Beställningsprocess

Beställningsprocessen skiljer sig lite åt beroende på om ni är branschkund eller privatkund. Var god läs igenom nedan.

Branschkund

Nedan beskriver vi beställningsprocessen för dig som branschkund hos oss på Essunga Plantskola.

Lägg i varukorg

• Välj storlek och antal på de varor du önskar beställa och lägg i varukorgen.
  • Din varukorg sparas i 7 dagar.
  • Varor utan pris går inte att lägga i varukorgen. För beställning av dessa varor, kontakta säljare.

Leveransalternativ

• Innan din beställning är klar behöver du ange projektnummer, faktureringsuppgifter samt leveransalternativ och adress.
  • Efter registrerad leveransadress beräknas fraktkostnaden.
  • Det finns även möjlighet att välja delleverans.
  • Observera att vissa växtkvaliteter inte kan levereras under årets alla månader.

Ordersammanställning

• Efter att din beställning är lagd skickas en ordersammanställning till angiven e-post.

Orderbekräftelse

• Din order är bekräftad först när du mottagit en orderbekräftelse till angiven e-postadress.
  • Orderbekräftelsen anger även preliminär leveransvecka.

Leverans och betalning

• Efter mottagen leverans skickas faktura enligt angivna betalningsvillkor.

Privatkund

Nedan beskriver vi beställningsprocessen för dig som privatkund hos oss på Essunga Plantskola.

Lägg i varukorg

• Välj storlek och antal på de varor du önskar beställa och lägg i varukorgen.
  • Din varukorg sparas i 7 dagar.

Leveransalternativ

• Ordervärdet måste överstiga 5000:- inklusive moms för att leverans ska kunna erbjudas.
  • Fraktkostnaden beräknas efter angiven leveransadress.
  • Övriga beställningar hämtas på Essunga Plantskola.

Ordersammanställning

Orderbekräftelse

• Orderbekräftelsen anger även preliminär leveransvecka.

Leverans och betalning

• Beställning betalas i samband med avhämtningen på Essunga Plantskola.
  • Efter mottagen leverans skickas faktura enligt angivna betalningsvillkor.

Vår växtkatalog

Vi erbjuder ett brett växtsortiment som du kan ta del av i vår digitala växtkatalog.

Varukorg